პროექტები


პროექტის სახელწოდება: დღე-ღამის მონაცვლეობა

პროექტის მთავარი იდეა ( თემა):  რა იწვევს დღე-ღამის და წელიწადის დროების  მონაცვლეობას?

პროექტის მნიშვნელობა/აქტუალობა:
·       შეისწავლონ ინფორმაციის მოძიების გზები, რომელიც მიღებული ცოდნის გაღრმავებას შეუწყობს ხელს 
·       ჩამოუყალიბდებათ ურთიერთ თანამშრომლობის და ჯგუფური მუშაობის უნარ-ჩვევები
·       გაეცნობიან მზის სისტემას, დედამიწის ბრუნვას თავისი ღერძის
და მზის გარშემო. დღე-ღამის და წელიწადის დროების მონაცვლეობას.

მიზნები და შედეგები: ისწავლონ რატომ ხდება დღე-ღამის მონაცვლეობა.
გაეცნობინ მზის სისტემის პლანეტებს, დედამიწის ბრუნვას თავისი ღერძის და მზის გარშემო, ცდის საშუალებით  ნახავენ რა იწვევს დღე-ღამის მონაცვლეობას.

მოსწავლეთა ასაკი:  8-9 წელი

ვადები/ხანგრძლივობა: 6 დღე

პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები: ინტერნეტი, ბიბლიოთეკა, სახელმძღვანელო გლობუსი, ელექტრონათურა.

პროექტის მსვლელობა:

აქტივობა 1. თემის არჩევა (1 დღე)
ასახელებენ აქტუალურ პრობლემებს და მასწავლებლის დახმარებით ირჩევენ მათთვის საინტერესო თემას -„რა იწვევს დღე-ღამის მონაცვლეობას“
მასწავლებელთან ერთად აყალიბებენ პროექტის მიზნებს და ამოცანებს.

აქტივობა 2. ინფორმაციის მოძიება (3 დღე)
კლასი იყოფა 4 ჯგუფად.
მასწავლებელი აძლევს მითითებებს თითოეულ ჯგუფს, მოიძიოს მასალები ბიბლიოთეკაში,
ინტერნეტით, გადანაწილება მოვალეობები.

ჯგუფს დაევალა: მოიძიოს მასალები დადამიწის ფორმის შესახებ, მისი ღეძის და ბრუნვის შესახებ.



II ჯგუფს დაევალა: მოიძიოს მასალები  მზის  შესახებ.


Ш ჯგუფს დაევალა:  მოიძიოს მასალები  დღე- ღამის მონაცვლეობის შესახებ.



IV ჯგუფს დაევალა: პრაქტიკული სამუშაოსთვის საჭირო მასალების მომზადება.




აქტივობა 3. მოძიებული მასალების დახარისხება, კლასისთვის გაცნობა და პრაქტიკული სამუშაოს შესრულება.(1 დღე)



შეჯამდება პროექტი:

აქტივობა 4. სლაიდ შოუს შექმნა (1 დღე)




აქტივობა 5. პროექტის პრეზენტაცია.

შეფასება. მოსწავლეები შეფასდებიან  ჯგუფური მუშაობის, ინტერნეტში მასალების მოძიების და აქტიურობის  მიხედვით.

საგნებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი

ბუნ.III.7.მოსწავლეს შეუძლია დედამიწის ფორმაზე მსჯელობა.

     შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         იყენებს დედამიწის სხვადასხვა გამოსახულებას, კოსმოსიდან გადაღებულ სურათებს და საუბრობს დედამიწის ფორმაზე;
ადარებს სხვადასხვა ხალხის ადრინდელ წარმოდგენებს დედამიწის ფორმის შესახებ;

ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია მზის სისტემის აღწერა.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         იყენებს ილუსტრაციებს და ახასიათებს მზის სისტემას (მაგ., პლანეტების სიდიდე, დაშორება მზიდან);
·         ხატავს პლანეტებს და თანმიმდევრულად განალაგებს მზიდან დაშორების მიხედვით;
·         აღწერს აღჭურვილობასა და სატრანსპორტო საშუალებებს, რომლებსაც იყენებენ კოსმონავტები.

პროექტის ხელმძღვანელი:  ელზა სისაური.

ხელმძღვანელის ელ. ფოსტა: elza.sisauri@gmail.com




პროექტი „ მოდის წელი ახალი“
სკოლა : თხინვალის საჯარო სკოლა
მასწავლებელი: ელზა სისაური
კლასი: III კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:  შვიდი
პროექტის სახელი: „ მოდის წელი ახალი“
განსახორციელებელი ვადები: 3 კვირა
წინარე ცოდნა:  იციან წელიწადის დროები, ზამთრის დღესასწაულები, იციან google-ში მასალების მოძიება.
მიზანი: პროექტის მიზანია შეუქმნას ბავშვებს საახალწლო განწყობა, განუვითარდებათ კვლევა-ძიების და შემოქმედებითობის უნარი, გაეცნობიან შობის , ნიკოლოზობის, ბარბარობის შესახებ ქართულ ტრადიციებს, განუვითარდებათ პრეზენტაციის, გუნდურობის(თანამშრომლობითი) მუშაობის უნარი, გადალახავენ აუდიტორიის წინ წარდგომასთან დაკავშირებული სირთულეებს.
          შედეგები და კავშირი ესგ-სთან:განუვითაროს საკუთარი აზრის ლოგიკური თანამიმდევრობით გამოთქმისა და სხვადასხვა დანიშნულების წერილობითი ტექსტის შექმნის უნარი;
          ჩამოუყალიბოს დამოუკიდებელი, შემოქმედებითი და რეფლექსური აზროვნების უნარი;
ქართ.დაწყ.(I).8. მოსწავლემ უნდა შეძლოს მცირე ზომის მხატვრული ტექსტების ინტერპრეტირება ვერბალური და არავერბალური გზით; ვერბალური ინფორმაციის ვიზუალურად გარდაქმნა და/ან პირიქით.
მხატვრული ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა
ქართ.დაწყ.(I).1. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სათანადო სამეტყველო ქცევის გამოვლენა ნაცნობ საკომუნიკაციო სიტუაციაში.
მოსწავლე:
          მიზნისა და სამეტყველო სიტუაციის ადრესატის გათვალისწინებით ირჩევს შესაბამის არავერბალურ საშუალებებს (ჟესტს, მიმიკას, ინტონაციას);
          ადეკვატურად რეაგირებს ნაცნობ სამეტყველო სიტუაციაში;
          ადეკვატურად აღიქვამს ინფორმაციას;
          გადმოსცემს ინფორმაციას ნანახის, განცდილის შესახებ;
        ჰყვება ამბავს პირადი გამოცდილებიდან.
ქართ.დაწყ.(I).5. მოსწავლემ უნდა შეძლოს  ზეპირმეტყველების ნაცნობი სტრატეგიების გამოყენება მიზნის შესაბამისად.
          ტექსტის როლური ინსცენირება შესაბამისი ინტონაციისა და მიმიკის გამოყენებით;


ხელისშემშლელი ფაქტორები: რადგან არის ზამთარი, შეიძლება ავადმყოფობის გამო გააცდინონ სკოლა.
პროექტის აღწერა: ბავსვები გაიყო ორ ჯგუფად გაინაწილეს როლები.
I ჯგუფს დაევალა მოიძიონ მასალები ზამთრის დღესასწაულებთან დაკავშირებით. თუ როგორ ხვდებიან და აღნიშნავენ საქართველოში ამ დღესასწაულებს. როგორი ტრადიციები გვაქვს.


II ჯგუფმა მოიძია სიმღერები( მუსიკის მასწავლებლის დახმარებთ), ლექსები, ინსცენირება ზამთართან , ახალ წელთან , შობასთან დაკავშირებით. 

დაიწყეს დეკორაციების შექმნა საკლასო ოთახის მოსართავად







No comments:

Post a Comment